De kosten voor een narrowcasting systeem

Hoewel veel ondernemers zich wel bewust zijn van de meerwaarde die narrowcasting binnen hun bedrijf kan bieden, maken zij zich toch zorgen over de kosten van een dergelijk systeem.

Deze zorgen zijn echter nergens voor nodig. Als je jezelf verdiept in het onderwerp dan kom je als nel tot de ontdekking dat de kosten voor een narrowcasting systeem alleszins meevallen. De benodigde beeldschermen zijn de laatste jaren voor zeer schappelijke prijzen aan te schaffen.

Daarbij komt ook nog eens dat doordat steeds meer bedrijven zich bezighouden met de marketingtechniek, het maken van de content ook tegen zeer competitieve prijzen verkrijgbaar zijn voor digital signage schermen en systemen. Het vergt een investering maar door extra inkomsten die gegenereerd worden kan men deze binnen afzienbare tijd terugverdienen.

Waar bestaat een narrowcasting systeem uit?

Om een narrowcasting systeem te implementeren heb je niet veel dingen nodig. Een systeem bestaat slechts uit enkele onderdelen en vaak bezit je deze al. Zo moet je bijvoorbeeld enkele beeldschermen hebben die door het pand opgehangen worden. Technologische apparaten zijn de laatste jaren echter sterk in prijs gedaald. LCD schermen kan je vaak al voor minder dan 100 euro kopen.

Hoeveel schermen je nodig hebt is natuurlijk afhankelijk van de grote van het pand waar deze komen te hangen. Daarnaast is een computer nodig. Je kan iedere computer met genoeg vermogen gebruiken om de narrowcasting content naar de beeldschermen uit te zenden. Met enkele kabels moeten de schermen en computer met elkaar verbonden worden. Dit zorgt voor slechts enkele tientjes meer kosten.

Manieren om te besparen op de kosten

De kosten van een narrowcasting systeem vallen, zoals je hierboven kunt lezen, best mee. Het is echter mogelijk om innovatief te zijn en op verschillende manieren nog wat extra te besparen op de kosten. Zo kan je bijvoorbeeld voor de beeldschermen enkele oude pc-schermen gebruiken als je deze nog hebt liggen.

Ieder bedrijf heeft al wel een computer staan en omdat de systeemvereiste voor narrowcasting niet hoog zijn kan je deze prima gebruiken. Op de content die je op het systeem wilt uitzenden kan je ook besparen. Zo kan je bijvoorbeeld gebruikmaken van de reclame die merken zelf uitbrengen.